September 21, 2012

Angel hair pasta

Dawno temu, kiedy sprowadziłam się do Bellevue, lubiłam wpaść do Kirkland, gdzie na Lake Washington Boulevard była niepozorna knajpka czy też barek Pasta ya Gotcha. Uwielbiałam tam dwie potrawy - Roasted Garlic and Gorgonzola Penne i Angel Hair Pasta. Szczególnie ta ostatnia przypadła mi do gustu, choć nie było w niej nic specjalnego. Ale właśnie sos ze świeżych pomidorów połączony z cieniutkim makaronem był idealną mieszanką prostoty, a zarazem wspaniałego smaku.


W Pasta ya Gotcha było duże okno przy którym najbardziej lubiłam siadać, gdyż tam dochodził mnie wtedy lekki powiew wiatru z zewnątrz i gwar ulicy.

Potem Pasta ya Gotcha zniknęła z Kirkland; jak się okazało przeniosła się do Redmond Town Center. A że nawet o tym nie wiedziałam, to sama wykombinowałam jak zrobić taki mniej więcej sos do spaghetti. Nie jest on trudny do zrobienia, bo to po prostu najprostszy sos pomidorowy. Przyznam jednak, że ze wszystkich sosów spaghetti, ten lubię najbardziej. Jest po prostu idealny na każdą pogodę i na każdą porę.


2-3 lb dojrzałych pomidorów Roma
2-3 ząbki czosnku
2-3 łyżki oliwy z oliwek
bazylia
oregano
sól
cienki makaron - typu Angel Hair

Pomidory sparzyć gorącą wodą i zdjąć z nich skórkę. Pokroić na małe kawałki, odrzucając stwardniałe części. W wielu przepisach włoskich radzą odrzucić również i pestki, ale ja najczęściej tego nie robię.


Na patelni rozgrzać 2 łyżki oliwy i podsmażyć na niej czosnek drobno pokrojony lub zmiażdżony praską. Można też użyć 2-3 kostki mrożonego miażdżonego czosnku z Trader Joe's. Kiedy czosnek zarumieni się lekko, dodać pomidory. Smażyć całość często mieszając przez ok. 5 minut, kiedy to sos zacznie się zagęszczać. Doprawić solą, oregano i bazylią według własnych upodobań.

Makaron ugotować al dente w dużej ilości wody z dodatkiem jednej łyżki oliwy i soli. Do wygrzanych miseczek nakładać porcję makaronu. Polewać sosem. Podawać od razu - można też posypać do smaku parmezanem.

Taki makaron można podawać jako osobne danie lub jako dodatek - np. do pieczonej ryby.




Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment