February 09, 2013

Krupnik z kaszy jaglanej

Niedawno odkryłam kaszę jaglaną. Kulinarnie, bo wiedziałam, że taka kasza jest. Nie używałam jej jednak w kuchni. Krupnik na niej ugotowany okazał się być pyszną i delikatną zupą. Dużo bardziej delikatną niż zwykły krupnik, który też bardzo lubimy. 

Ostatnio, robiłam krupnik nie mając wywaru. Dodałam więc skrzydełko wędzonego kurczaka i wkroiłam kawałek wędzonego mięsa kurczaka. Wyszła bardzo smaczna i miała niespotykany, lekko wędzony smak. Według dzieci - był to najlepszy krupnik na świecie. 

1.5 szklanki kaszy jaglanej
2 marchewki
2-3 średniej wielkości kartofle
1 pietruszka
2-3 gałązki selera naciowego - najlepiej z listkami
3  litry wywaru z mięsa
koperek
sól 

Opcjonalnie 
śmietana
kawałki mięsa z wywaru

Kaszę zalać gorącym wywarem lub wodą. Dodać pokrojone w kostkę warzywa - kartofle w grubszą kostkę, pozostałe warzywa w drobniejszą. Posolić do smaku. Dodać mięso pokrojone na mniejsze kawałki. Gotować ok. 15-20 minut. Dodać śmietanę i drobno pokrojony koperek. Jeśli nie chcemy zabielać całej zupy, śmietanę można dodać na talerzach. 



Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment