June 14, 2019

Rożki z ciasta francuskiego z rabarbarem

Od samego początku wiedziałam, że rożki francuskie, które tak nam smakują w wersji z jabłkami, będzie też nam smakować w wersji z rabarbarem. I nie pomyliłam się. Kiedy rabarbar pojawił się wszędzie, postanowiłam wypróbować i tę wersję. Początkowo, chciałam by rabarbarowi towarzyszyły truskawki, tak często z nim łączone.ale nie był to dobry pomysł, bo ciasto przesiąkło sokiem. Również i smażenie rabarbaru przed użyciem się nie sprawdziło. Niestety masa wyszła zbyt wilgotna. W smaku była doskonała, ale nie do końca sprawdzała się cieście. W sumie uznałam, że najprościej jest użyć rabarbaru świeżego. I tak też się stało, a rożki dużo prościej się robiło, o przygotowywaniu nawet nie wspomnę. 



ciasto francuskie - gotowe lub własne - na 12 rożków
1 spora lub dwie mniejsze pałki rabarbaru
5-6 łyżeczek cukru
1/2 łyżeczki cynamonu

Lukier zrobiony z cukru i wody


Ciasto wyjąć z zamrażalnika i rozgrzać.  Pokroić na kwadraty. 

Rabarbar pokroić na cienkie plasterki. Przekładać do miski. Posypać cukrem i cynamonem, a następnie dobrze wymierzać. 

Każdy kwadrat nadziać rabarbarem i zawijać po przekątnej. Dobrze zakleić, a gotowe ułożyć na formie do pieczenia wyłożonej papierem. Piec na jasnobrązowy kolor w piekarniku nagrzanym do 400 F/200 C. Lekko przestudzić i posmarować lukrem utartym z wody i cukru pudru. 

 










Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment