June 23, 2019

Łosoś w słodko-ostrej marynacie

Szukam nowych smaków łososia. Gości on u nas na stole dość często - szczególnie teraz w sezonie i przyznam, że nie mam ochoty jeść ciągle tak samo robionego. Tym razem więc spróbowałam pieczonego w słodko-ostrej zaprawie a la  Był ciekawy w smaku, a papryczka chilli dodała smaku. Nie był wcale zbyt ostry - nawet dla dzieci, które nie przepadają za ostrymi potrawami. Wręcz nawet jedno z dzieci wydało masę ochów i achów na temat łososia i uznało, że to najlepszy łosoś pieczony jakiego kiedykolwiek jadło. 😉
Sos do marynowania można kupić gotowy, a można też zrobić samemu. Ja posłużyłam się przepisem Oksany z iFoodreal. Ona co prawda piekła łososia na grillu i na deseczka cedrowych, a ja po prostu w piekarniku. I wyszedł bardzo dobrze. 

Marynata
1/2 szklanki syropu klonowego
1/4 szklanki wody
2 łyżki octu ryżowego lub zwykłego
1 łyżeczka mąki kukurydzianej lub ziemniaczanej
1 ząbek czosnku, przepuszczonego przez praskę
1 łyżeczka soli 
1/2 łyżeczki suszonej papryczki chili

filet z łososia

Przygotować marynatę.  W garnuszku połączyć wszystkie składniki, dobrze wymieszać i zagotować. Zmniejszyć palnik i gotować sos ok. 7-10 minut aż sos zgęstnieje. Zostawić ok. 1/2 szklanki sosu do łososia, a resztę przelać do słoiczka i odstawić do lodówki. 

Łososia umyć, ułożyć w naczyniu i przykryć folią. Dobrze nasmarować łososia i odstawić na kilka godzin lub na noc. 

Piekarnik rozgrzać używając funkcji broiler - 550 F/287C. Łososia przełożyć na metalową formę wyłożoną papierem - żadna znana mi forma szklana lub fajansowa nie wytrzyma tak wysokiej temperatury pieczenia. Piec ok. 15-20 minut, aż marynata zacznie się karmelizować. Podawać z ryżem i warzywami

Przygotowanie marynaty

Marynowanie łososia







Źródło: iFoodreal Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment