February 18, 2015

Brokuły z czosnkiem

To najlepsze brokuły jakie jadłam. Nie jestem wielbicielką surowych brokuł, a z gotowanymi różnie bywa. W restauracji Ding Tai Fung sróbowaliśmy kiedyś fasolki, którą tam serwują - kruchej, z czosnkiem i sosem sojowym. Metodą prób i błędów zrobiłam podobną sama. Wyszła zupełnie nieźle i na stałe zagościła na naszym stole. W Din Tai Fung serwują też i brokuły. Nie miałam okazji ich spróbować - zaryzykowałam zrobienie brokuł na styl fasolki. Przecież i przepis na fasolkę jest tylko moją wersją tego jak jest ona tak naprawdę robiona. Brokuły wyszły fenomenalnie. 

Brokuły - ok. 1 lb samych różyczek
3-4 ząbki czosnku
75 g masła (można ciut więcej)

Brokuły umyć i ugotować na parze, tak aby były miękkie, ale nie rozpadały się. Trzonki różyczek powinny być jeszcze lekko twardawe. 
Czosnek przepuścić przez praskę i przesmażyć na maśle, ale nie rumienić go. 

Brokuły polać masłem z czosnkiem. Podawać natychmiast z sosem sojowym na boku, jako dodatek do obiadu lub przystawkę. 












Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment