February 10, 2015

Czekoladki morelowo-marcepanowe

Te akurat czekoladki zostały zrobione w kształcie piłek footballowych, gdyż serwowane były w dniu Super Bowl. Ale oczywiście nie muszą wcale być formowane na taki kształt czy też dekorowane. Najważniejsze jest w nich to, że są zwyczajnie i po prostu smakowite. 
Moja wersja pralinek nieco różni się od oryginału, gdyż nie dodałam cukru, zaś bez dodania dżemu, nie byłam w stanie uzyskać odpowiednio gładkiej masy. Być może morele, jakich używałam były nieco suchsze. Na pewno jednak taki dodatek nie zaszkodził pralinkom. 


150 g moreli suszonych
100 g marcepanu
2 łyżki brandy lub innego mocnego alkoholu
3 łyżki dżemu morelowego

czekolada na polewę

Opcjonalnie gęsty lukier do zrobienia "szwu"

Wszystkie składniki zmiksować na gładką masę, a następnie dobrze schłodzić w lodówce - minimum 2 godziny.  Po tym czasie wilgotnymi rękami formować kuleczki. Ponownie schłodzić je w lodówce. 

Czekoladę rozpuścić w garnuszku umieszczonym nad parą. Każdą kuleczkę obtaczać szybko w czekoladzie i odkładać na talerz/tackę wyłożoną folią aluminiową. Ponownie wstawić do lodówki do zastygnięcia. Przechowywać w lodówce do 2 tygodni - zakładając, że zostanie cokolwiek do przechowania. 




Źródło: Moje wypieki

Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment