October 15, 2020

Czosndogi

Jakoś w grupie znajomych przypomniały mi się hot dogi. Wspominaliśmy te, które jadało się w Polsce - w bułkach-paluchach, nieporównywalnie lepszych niż tutejsze bułki do hot dogów. Bułkach, wygrzewanych w środku na specjalnych szpikulcach. Najlepsze, na tyłach domów Centrum w Warszawie, sprzedawane z przyczep kempingowych. Jadałam je, kiedy szłam na zakupy w butikach na Rutkowskiego, czyli Chmielnej. A że nie chadzałam tam zbyt często, bo nie były to sklepy w zasięgu moich możliwości finansowych, to takie hot dogi były swego rodzaju rarytasem. Dzisiaj brzmi to śmiesznie, ale tak było. Dzisiaj hot dog to zapchaj dziura. Jak już nic nie da rady znaleźć do jedzenia w czasie podróży, to można zjeść hot doga. Ostatnio usłyszałam o czosndogach - hot dogach w bułce czosnkowej. Ale żeby zrobić pycha jedzenie, warto było poszaleć z dodatkami. Warto poszaleć z dodatkami i zrobić coś naprawdę pycha!

bułki czosnkowe
parówki - tyle samo ile bułek
tarty żółty ser
Dodatki - takie jakie nam pasują - ketchup, musztarda, pomidory, ogórki kiszone, sałata i wszystko to, co podsunie nam kulinarna wyobraźnia

Piekarnik nagrzać do 375 F/175 C.

Jeśli bułki nie są przekrojone, naciąć je do mniej więcej 3/4 szerokości. Lekko rozsunąć i posypać serem, włożyć parówkę i ponownie posypać serem. Ułożyć na formie wyłożonej papierem. Wstawić do piekarnika i piec ok. 10 minut. 

Podawać z dodatkami - pomidorami pokrojonymi w plasterki lub na mniejsze kawałki, ogórkami kiszonymi w plasterkach, poszatkowaną sałatą. Doprawiać ketchupem lub musztardą. 






Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment