September 14, 2013

Sałatka z awokado i krewetek

Lubię awokado, ale nie mam zbyt dużo przepisów na potrawy na bazie awokado. Dodaje je przede wszystkim do sałatek opartych na sałacie Romaine. Lubię je w guacamole, choć własne nigdy mi tak dobrze nie wyszło jak te kupne. Dodawałam też do past rybnych, ale nie zawsze mi ta kombinacja pasowała. 

Tej sałatki nie wymyśliłam sałatki sama. Jadłam ją u Ewy. Taka mieszanka składników wydała mi się super. Przepisu na nią w sumie nie ma, bo i Ewa kombinowała, aż była usatysfakcjonowana. 



4-5 porów - tylko jasne części - mniej więcej 10 cm
4 średnie dojrzałe, ale nie bardzo miękkie awokado
ok. 3/4-1 lb gotowanych krewetek
ok. 1/2 szklanki majonezu
sól
pieprz
sok z cytryny/limonki do smaku

Awokado pokroić w dość grubą kostkę. Pory przekroić wzdłuż na pół, a następnie w cienkie paski. Zmieszać z awokado. Dodać krewetki.

Stopniowo dodać majonez, ale tylko tyle by wszystkie składniki się połączyły. Doprawić solą i pieprzem oraz sokiem z cytryny.

Przed podaniem dobrze schłodzić.


* Ponoć pestka z awokado zachowana w sałatce zawierającej je zapobiega zmianie koloru z zielonego na brązowy. Dlatego zostawiałam w sałatkach pestkę, choć przyznam, że nie zauważyłam różnicy. Niewątpliwie natomiast pomaga sok z cytryny oraz szczelne zawinięcie folią miski z sałatką - zapobiega to utlenianiu.

Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment