March 06, 2016

Sos z orzeszków ziemnych

O ile za masłem orzechowym nie przepadam, o tyle ten sos mogłabym jeść łyżką z miski. W Chantanee czy Pen Thai, za każdym razem niemal wylizuję miseczkę. Pasuje i do mięsnych potraw typu satay, i do zawijasków z krewetkami, kluskami i warzywami. Można go przygotować wcześniej, a nawet zamrozić. W wersji do zawijasków musi mieć bardziej płynną konsystencję niż sos do satay - ma być niczym "dip-maczałka", w której macza się takiego zawijaska. Lubię też gdy sos do zawijasków ma lekko chrupiąca konsystencję - dlatego przed podaniem przystrajam go niezbyt drobno pokruszonymi orzeszkami.  

1 szklanka masła orzechowego
1/2 szklanki mleka kokosowego

2 łyżki sosu sojowego
2 łyżki pasty curry (użyłam czerwonej, ale może być i zielona)
2 łyżki sosu rybnego lub sosu hoison
1 łyżka oleju sezamowego
1 łyżeczka cukru (ja nie dodałam, gdyż moje masło było już dość słodkie). 

W rondelku wymieszać i podgrzać wszystkie składniki oprócz oleju sezamowego. Podgrzewać mieszając cały czas, aż sos zacznie bulgotać. Zdjąć z palnika i dodać olej sezamowy. 

Gdyby sos był zbyt gęsty, rozcieńczyć go dodając wodę. Przechowywać w lodówce lub zamrozić. 





Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment