September 28, 2016

Tarta z cukinii

Kończy się lato, kończą się powoli warzywa i owoce sezonowe. Wrzesień rozpieszcza nas kolorami i smakiem cukinii. Te, przywiezione z bazarku w Redomond zachwycają wręcz i smakiem, i głębią kolorów - tak pięknych żółtych cukinii nie widziałam już dawno. Dlatego na lekki lunch w towarzystwie koleżanek wymyśliłam tartę z cukinii - bez ciasta, a więc znacznie lżejszą niż typowo robione przeze mnie tarty. Składniki wzorowałam na wcześniej robionych tartach kurkowych. Również i w przypadku tary z cukinii ta kombinacja smakowa mnie nie zawiodła. 

2lb/900 g cukinii w dowolnym kolorze lub w mieszanych kolorach
1 por średniej wielkości
3 ząbki czosnku
150 g serów feta i brie w dowolnej kombinacji wagowej
4 jajka
4 łyżki śmietany kremówki
olej/oliwa do smażenia
sól
pieprz
Opcjonalnie - koperek

Cukinię zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Czosnek zmiażdżyć, przepuścić przez praskę lub drobno posiekać. Podsmażyć na rozgrzanym tłuszczu, uważając by go nie spalić. Dodać cienko pokrojonego w półplasterki pora. Smażyć ok. 5 minut, aż por stanie się szklisty. Dodać cukinię i smażyć aż odparuje z niej nadmiar płynu. Dodać pokruszone sery i śmietanę, po czym zdjąć patelnię z palnika. Do przestudzonej masy dodać jajka i posiekany koperek, jeśli go dodajemy. Całość dobrze wymieszać, a następnie przelać do formy na tartę i piec ok. 30 minut w temperaturze ok. 360 F/175 C. 




Print Friendly and PDF