January 24, 2017

Sałatka z grzybami, prażonymi orzechami i szpinakiem

Dawno temu chcąc sprawdzić jakiś przepis, który pojawił się na ekranie mojego komputera, zapisałam się nieco przymuszona na listę mailową  przepisów. Od tej pory co kilka dni dostaję porcję przepisów, z których jedne wyglądają mało ciekawie i nie zachęcają do zrobienia potrawy, a inne prezentują się tak, że natychmiast chce się je spróbować. I do tych ostatnich należał przepis na tę sałatkę. Prosta w zrobieniu, a przede wszystkim bardzo smaczna. Kiedy zaniosłam ją na jakąś imprezę, to zanim zdążyłam do niej dotrzeć, już jej prawie nie było, zaś gdy wychodziłam do domu, żegnały mnie okrzyki "a to ty zrobiłaś tę pyszną sałatkę!" Czyż nie jest to najlepsza rekomendacja? 


2 lb/900 g małych pieczarek  
180 g suszonych pomidorów w zalewie oliwnej
100 g świeżego młodego szpinaku (baby spinach)
8 gałązek świeżego tymianku
5 łyżek oliwy z oliwek 
1 szklanka orzeszków nerkowca (cashews), 
1 łyżka miodu
2 łyżki ziaren sezamowych
1 łyżka czerwonego octu winnego (red wine vinegar)
1 łyżeczka musztardy
sól do smaku

Pieczarki umyć i odkroić z nich ogonki. Ułożyć na formie do pieczenia wyłożonej papierem i spryskać 2 łyżkami oliwy. Na pieczarkach ułożyć gałązki tymianku. Formę wstawić do piekarnika nagrzanego do 450 F/220 C i piec ok. 20 minut. Po wyjęciu z piekarnika lekko osolić i zostawić do ostygnięcia. 

Na patelni rozgrzać 1 łyżkę oliwy. Dodać orzeszki i lekko je podprażyć potrząsając cały czas patelnią. Na końcu dodać miód i sezam. 

W dużej misce rozłożyć czyste liście szpinaku. Na nich rozłożyć pieczarki oraz prażone orzechy. Dodać pomidory. Przed samym podaniem, polać sosem zrobionym z octu winnego, musztardy i pozostałych 2 łyżek oliwy. 



Źródło: Yummly Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment