January 13, 2018

Papryka w pomidorach

Ten post powinien był się pokazać wcześniej, ale .... Nie lubię zachęcać do robienia potraw, których do końca nie wypróbowałam. Jesienią nie było okazji - ta nadarzyła się dopiero teraz, gdy mogłam użyć papryki. I przyznam, że byłam bardzo mile zaskoczona rezultatem.  Przecier od papryki nabrał smaku paprykowego, zaś sama papryka jest jędrna i twarda. Dzięki temu, tak przygotowaną na zimę paprykę możemy wykorzystać niemal jak świeżą paprykę do wszelkich potraw, w których papryka ma być gotowana - np. w zupach czy mięsach. Przepis jest podany bez dokładnych proporcji, bo wszystko zależy od tego, ile chcemy naszykować słoiczków. Najlepiej więc paprykę robić w tym samym czasie, kiedy szykujemy przecier. Będzie ciut mniej pracy. 

papryka świeża - ja używałam mojej ulubionej w kształcie małych dyni
przecier pomidorowy zrobiony wg tego przepisu

Przygotować słoiki - wyparzyć gotując w wodzie w lub w piekarniku. 

Papryki umyć, wypestkować i pokroić na mniejsze kawałki. 

W garnku zagotować przecier, a następnie wrzucić do niego paprykę - kilka sztuk. Nie powinno wrzucać się zbyt dużych porcji papryki, by zanadto nie oziębić przecieru. Zbyt długie gotowanie papryki sprawi, że zmięknie ona zbytnio. Ponownie doprowadzić przecier do wrzenia, a następnie gotować całość jeszcze przez 1 minutę. Przełożyć paprykę do słoików i zalać wrzącym przecierem. Zamknąć słoiki i ustawić na pokrywce aż do ostudzenia. Przechowywać w chłodnym miejscu. 






Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment