October 25, 2018

Budyniowe placki z jabłkami dla wegan (i nie tylko)

Placki z jabłkami to żelazna pozycja w naszej kuchni. Najlepiej smakują jesienią - gdy nawieziemy jabłek z sadów. Szukając nowych smaków, natknęłam się na przepis na naleśniki bez jajek, za to z dodatkiem budyniu waniliowego. Ta opcja wydawała się na tyle kusząca, że po drobnych zmianach popularnego przepisu, powstał nowy (choć pewnie nie do końca) przepis na placki z jabłkami w nowej odsłonie. Placki - po usmażeniu wydawały się być bardziej chrupiące niż te robione tradycyjną metodą. W wersji z renetami, które mają miękki miąższ, przez co nawet po krótkim smażeniu są mięciutkie w środku, były przepyszne. 

Przepis ten idealnie nadaje się dla wielbicieli kuchni wegańskiej - zamiast mleka krowiego można użyć mleka roślinnego. Choć weganką nie jestem, użyłam mleka migdałowego. 



2 budynie waniliowe bez cukru (użyłam budyniu Dr. Oetkera - każdy po 40 g) 
2 szklanki mąki  
1 szklanka mleka roślinnego (ja użyłam migdałowego) lub krowiego
1 szklanka wody gazowanej 
1/3 szklanki oleju 
3 łyżki cukru

jabłka - najlepiej takie, które mają miękki miąższ, jak np. renety

Olej do smażenia

Cukier puder do posypania

W misce dobrze zmieszać wszystkie składniki. Gdyby ciasto było zbyt gęste, dodać nieco wody lub mleka, a gdyby zbyt rzadkie - mąki. 

Do ciasta wkroić jabłko - obrane i pokrojone na niezbyt grube plasterki. 

Na patelni rozgrzać olej - powinno być go tyle, by przykrył z łatwością całą powierzchnię. Porcjami nakładać placki i smażyć je na rumiany, lekko brązowy kolor. Po usmażeniu odsączyć je na ręczniku papierowym. Podawać posypane cukrem pudrem. 




Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment