December 09, 2019

Sok z buraków

Już od jakiegoś czasu przymierzałam się do soku burakowego. Najbardziej przekonała mnie jednak do niego koleżanka z pracy, która poczęstowała mnie kiedyś sokiem z buraków własnej produkcji. Był pyszny - słodkawo-kwaskowaty, odświeżający. Przyznam, że zaskoczył mnie jego smak. Oprócz soku z buraków, były w nim i inne dodatki - cytryna, jabłka, imbir, marchewka. Postanowiłam więc sama zacząć taki sok robić. Po pewnym czasie zaczęłam bawić się składnikami - dodałam gruszek, soku z ogórka, zmieniałam proporcje. Za każdym razem wychodził bardzo smaczny sok, choć o nieco innym smaku. Warto więc zacząć od sprawdzonego przepisu, a potem samemu pokombinować dla odmiany. 



1 burak 
3-4 jabłka
2 cm korzenia imbiru
1 mała cytryna
5-6 marchewek

Cytrynę obrać ze skórki. Warzywa można obrać, a można tylko porządnie umyć. Jabłka umyć. Buraka i jabłka pokroić na kawałki. Wszystkie składniki przepuścić przez olnoobrotową sokowirówkę. 

Wariacje na temat:
  • Do przygotowanego tak soku, dodać soku gruszkowego lub jabłkowo-gruszkowego z tego przepisu.
  • Do przygotowanego tak soku, dodać soku ogórkowego z tego przepisu.






Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment