August 18, 2020

Sałatka z awokado z czereśniami

Trzeba korzystać z uroków lata - zwłaszcza tych kulinarnych. W tym roku jak nigdy mam dużo wspaniałych czereśni. Może to dlatego, że byliśmy we wschodniej części naszego stanu, gdzie są sady akurat w czasie sezonu, a może dlatego, że nauczyłam się zamawiać bezpośrednio u farmerów. Tak czy siak, tyle czereśni, i to tak pysznych, już dawno nie jadłam. Stąd zaczęłam eksperymentować. A jak eksperymentowanie warzywne, to przede wszystkim z wykorzystaniem sprawdzonych przepisów wegańskich. Jak choćby te z Jadłonomii. Ta sałatka mnie zaskoczyła, bo awokado, choć znam nie od dzisiaj i wykorzystuję w najróżniejszy sposób, jakoś nie szło w mej wyobraźni w parze z czereśniami. Ale czemu nie spróbować. Sałatka wyszła niezła - bardzo sycąca, co oznacza, że raczej dobra jako osobny posiłek niż dodatek do obiadu i dań obiadowych. A więc - próbujemy!

150 g czereśni
1/4 średniej wielkości fioletowej cebuli
1 dojrzałe, ale nadal twardawe awokado
kilka gałązek kolendry lub pietruszki
2 łyżki pestek dyni
1 – 2 łyżki soku z cytryny lub limonki
sól i czarny pieprz

szczypta płatków chili lub pieprzu cayenne



Rozgrzać dość mocno patelnię i uprażyć na niej pestki, uważając by się nie przypaliły. Odstawić do przestudzenia. 

Czereśnie umyć i wydrylować. Przekroić na połówki. Cebulę pokroić na cienkie półplasterki.  Awokado obrać i pokroić na dość duże kawałki. Kolendrę lub pietruszkę posiekać. 

Wszystkie składniki włożyć do miski, polać sokiem cytrynowym lub limonkowym i dobrze wymieszać doprawiając solą i pieprzem. 





Inspiracja: Jadłonomia
Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment