August 08, 2020

Doroczny grill i ogórki małosolne na sucho

Co roku bywaliśmy na grillu u przyjaciół. Mieliśmy nawet latami tradycję - Beata przynosiła mi przy jakiejś okazji - najczęściej w imieniny - kwiatki w wielkim szklanym wazonie w kształcie kielicha, a ja w nim przynosiłam do niej ukiszone na tę okazję ogórki. Aż do czasu gdy P. postanowił coś zrobić - nawet już nie pamiętam co - i wazon pękł. Od tej pory ogórki jeździły w innych naczyniach, a po wazonie-kielichu zostało wspomnienie na zdjęciach.  Na grillu zawsze musiała być jakaś kiełbaska, kukurydza, kurczak i najróżniejsze dodatki, które przynieśli goście. Często były więc sałatki wszelkiej maści; kiedyś pojawiły się przepyszne gołąbki wegetariańskie. W tym roku, z racji pandemii, grill był nieco mniejszy - bardzo kameralny i tylko dla dwóch rodzin. Ale ogórki do kiełbasek musiały być. Spróbowałam więc takich, jakich nigdy wcześniej nie jadłam. Zrobiłam ogórki małosolne na sucho, znane też jako ogórki rosyjskie. Podchodziłam do nich sceptycznie, ale w końcu zaryzykowałam zachęcona opiniami czytanymi w internecie. Ryzykowałam kilka ogórków. No i nie mogło być źle - przecież z samych dobrych składników nie mogły zmienić się w coś niejadalnego czy szkodliwego. Ogórki okazały się być trafione - pachnące i chrupiące. Jeśli oczekujemy idealnie takich jak tradycyjne małosolne, to możemy być lekko rozczarowani. Te są inne, choć nadal smaczne i warto ich skosztować, że pracy przy nich jest bardzo mało.
500 g ogórków 
1 łyżeczka soli
1 listek laurowy
3-4 ziarenka ziela angielskiego
2 łyżki koperku
5 ząbków czosnku

Opcjonalnie przyprawy typu pieprz, chilli dla zaostrzenia smaku

Ogórki umyć i naciąć na końcach. Włożyć do torebki plastikowej. Dodać sól, listek laurowy i ziele angielskie. Posiekać koperek i czosnek i dorzucić do torebki. Jeśli chcemy nieco zaostrzyć w smaku ogórki, dodać przyprawy typu chilli czy pieprz. Torebkę zamknąć, nie usuwając z niej powietrza. Poobracać w ręku przez chwilę by całość się dobrze wymieszała, po czym wstawić do lodówki na noc czy kilkanaście godzin. 













Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment