October 12, 2013

Zupa kurkowa, czyli kartoflanka z kurkami

Zupa w naszym domu to podstawa niemal każdego obiadu. Rzadko się zdarza by jej nie było. Dzieci mają swoje ulubione - Julcia i Ala uwielbiają pomidorową, a Ola uwielbia grzybową i pieczarkową. Sezon na kurki sprawił, że postanowiłam zrobić zupę z kurek. Kiedyś jadłam kartoflankę z opieńkami i bardzo mi smakowała. Postanowiłam zmodyfikować ją i zastąpić opieńki kurkami. Wyszła rewelacyjnie. Oli nie mogłam odrewać od garnka. Czasem zastanawiam się gdzie w tym małym brzuszku mieści się taka ilość jedzenia! Zjadła trzy talerze i wołała o kolejny!!!!!!!!

1 cebula
1.5 lb/700 g kartofli mniej więcej 5-6 dużych kartofli
1 lb/450 g kurek 
1-2 łyżki oleju do smażenia
sól
pieprz
posiekana zielona pietruszka lub koperek lub jedno i drugie
śmietana

Opcjonalnie
wywar mięsny
1 marchewka
1/2 selera korzennego
1 pietruszka


1 cebulę pokroić na drobną kostkę i przesmażyć na oleju. Jeśli dodajemy boczek, to do podsmażanej cebuli. Kurki dobrze umyć i drobno poszatkować - nie powinny jednak być zbyt drobne. Dodać do cebuli i dusić ok. 5 minut od czasu do czasu mieszając. 

W tym czasie obrać kartofle i pokroić w kostkę. Dodać do kurek i zalać ok. 3 litrami/12 szklankami wody lub wody i wywaru. Jeśli chcemy by w zupie były i warzywa, to należy je pokroić w drobną kostkę i dodać właśnie razem z kartoflami. Gotować ok. 20 minut. W tym czasie kartofle zmiękną. 

Doprawić solą i pieprzem. Dodać zieloną pietruszkę lub koperek lub oba i lekko doprawić śmietaną. Można też ją pominąć i podać śmietanę osobno.




Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment