September 15, 2014

Sałatka z łososia wędzonego

W czasie rejsu na Alaskę żywiono nas iście po królewsku. W zasadzie można by siedzieć i jeść przez 7 dni i ciągle jedlibyśmy coś nowego. Obiady miały widoczny temat - a to rybny, a to mięsny. Dzieciom najbardziej smakowały naleśniki i zawsze na nie czekały. Pojawiały się w jednym zakątku i ten zawsze okupowaliśmy popołudniami. Był też kącik rosołkowy, którego nie zapomnę. Tam zostałam postawiona na nogi przez moją siostrę, która praktycznie zmusiła mnie do jedzenia w czasie, gdy zastanawiałam się jak przeżyję kolejne dni tortur morskich, na które nie tylko sama się zdecydowałam, ale jeszcze za nie zapłaciłam. Pod wpływem rosołku żołądki nam się jakoś ustabilizowały i można było zacząć cieszyć się tym, co zwiedzaliśmy. W jednej z restauracji  bardzo mi posmakował tatar z łososia, podany do obiadu. Na podstawie fotografii próbowałam odtworzyć go, ale chyba nie do końca mi się udało. Za to wyszła zupełnie niezła sałatka.  Podany w towarzystwie placków z cukinii, była rewelacyjna. I niech tak pozostanie.

1/2 lb (227g) łososia wędzonego (szklistego)
1 awokado - dojrzałe, choć twarde
4-5 średniej wielkości ogórków kiszonych
1 łyżeczka majonezu
1-/2 łyżeczki musztardy
2-3 łyżeczki soku z ogórków
pieprz

Łososia pokroić w kostkę - mniej więcej 1/2 cm wielkości. Awokado obrać i pokroić w kostkę nieco większą niż łosoś. Ogórki posiekać na drobniutką kosteczkę. Wszystkie składniki wrzucić do miski. Dodać majonez, musztardę i sok z ogórków. Dobrze wymieszać. Doprawić delikatnie pieprzem. 





Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment