September 27, 2014

Kukurydza

Kiedy jest grill, to zawsze jest kukurydza. Często gotowana jest po prostu w wodzie, choć ja akurat wolę robioną inaczej. Zwykle zawijałam kukurydzę w folię aluminiową i podpiekałam w piekarniku. Nie traciła żadnych wartości i można było ją jeść bez żadnych dodatków. Po latach mordęgi z obieraniem kukurydzy z liści, a przede wszystkim z włókien, zobaczyłam przypadkowo gdzieś, że można ją po prostu tak wstawić na 5 minut do mikrofalówki i voila! Wszystko co niepotrzebne odchodzi niemal samo, a kukurydza jest doskonała. Od tej pory tak robię. Rzec by można łatwo, szybko i przyjmnie. 

Można też kukurydzę włożyć do woreczka używanego do pieczenia kartofli. 

kukurydza - jedna na osobę

Odciąć od każdej strony nadmiarowy trzonek kolby i włókna. Wstawić do mikrofalówki i nastawić ja na pełną moc na 5 minut. Jeśli mamy więcej kolb kukurydzy, należy wydłużyć czas - mniej więcej o 2.5-3.5 minuty na kolbę. Zależy jednak to od wielkości kukurydzy i mocy mikrofalówki. Po prostu trzeba spróbować czy już jest dobra, a w razie co dogrzać jeszcze chwilę.






Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment