May 17, 2015

Kremowa zupa szparagowa

Kiedyś wydawało mi się, że zupa szparagowa brzmi bardzo dystyngowanie i elegancko - czytałam o niej w różnych powieściach. Podawano ją na eleganckie obiady. I oczywiście miałam ochotę spróbować. Ale w moim domu nie jadało się szparagów - nie wiem nawet dlaczego. Tak na dobrą sprawę odkryłam je dzięki Krysi, która pokazała mi jak je przygotować. Zupę jak ta, można zrobić dosłownie w pół godziny - zakładając, że mamy bulion. 

500 g szparagów - mogą być mrożone
1 cebula
3 ząbki czosnku
1.5 l bulionu
sól
pieprz
1 łyżeczka oliwy

Cebulę i czosnek pokroić w kostkę - nawet nie musi być bardzo drobna. Podsmażyć na oliwie aż cebula zeszkli się. Dodać szparagi - jeśli są świeże, należy usunąć stwardniałe końcówki. Dodać bulion i gotować pod przykryciem około 20 minut. Blenderem zmiksować wszystko na jednolity krem. Doprawić solą i pieprzem do smaku. Podawać z kleksem śmietany, groszkiem ptysiowym lub innymi dodatkami. 






Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment