April 19, 2019

Owocowe bukiety

Dawno temu, kiedy jechałam do pracy, zobaczyłam samochód dostawczy z pięknymi bukietami namalowanymi na jego drzwiach. Bukiety te były zrobione z owoców i prezentowały się i bardzo ładnie, i bardzo apetycznie. Przy najbliższej okazji zrobiłam taki bukiet, ale potem jakoś zapomniałam o nich. Ostatnio Ola miała naszykować na imprezę jakieś danie - zdrowy deser. Przypomniały mi się jadalne bukiety i przygotowałyśmy taki dla niej. 
Urokiem bukietów owocowych jest ich łatwość przygotowania (choć zabiera to czas), a także to, że można wykorzystać niemal wszelkie owoce. Duże, takie jak melony, po prostu należy pokroić na mniejsze kawałki - czy to nożem czy też specjalną łyżeczką, robiącą kuleczki. Dobrze jest zaaranżować je tak, by powstałe "kwiaty" były kolorowe i kontrastowe. "Kwiaty" owocowe zostały w naszym wazonie wbite w małego melona, którego potem też można zjeść. Ale można użyć też czegoś twardego, w czym utrzymają się wbite patyczki.

owoce - jakie tylko mamy ochotę wykorzystać
patyczki bambusowe do grillowania (wykorzystałam cienkie bamboo skewers)
1/2 melona na dno miski lub wazonika - owoc powinien sztywno stać w naczyniu


Owoce, w zależności od rodzaju, umyć i wysuszyć lub obrać (cytrusy, kiwi, ananasy). Większe owoce podzielić na mniejsze kawałki. 

Podstawę, w którą wbite będą patyczki, ponakłuwać śrubokrętem. Umieścić w misce lub wazonie. 

Na każdy patyczek ponabijać owoce w taki sposób, by dolna 1/3 patyczka była pusta, a reszta wypełniona. Patyczki wbijać podstawę. 

Bukiet jest świeży kilka godzin. Można go przechować w lodówce, ale wówczas powinien być przykryty folią, dla zachowania świeżości i ładnego wyglądu. 






Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment