May 05, 2020

Mango salsa


Jakiś czas temu zauważyłam, że te bardziej egzotyczne owoce kojarzą się z deserami. Kiedy w czasie wesela na którym byłam jakiś czas temu w Polsce podano kurczaka z ananasem, jeden z gości skomentował, że nie wie czy to jeszcze obiad czy już deser, bo owoce podaje się na deser. Pamiętam, że mu odpowiedziałam, pytając do jakiej kategorii w takim razie zalicza się kaczka podawana z jabłkami i żurawinami lub borówkami. 
Mango w wersji bardziej wytrawnej jadłam  czasie podróży do Meksyku. Nagle odkrył się przede mną owoc o nowych możliwościach i pasujący do dań. Regularnie moja koleżanka Joyce je mango lekko posolone i takim częstuje innych. Ta salsa przeszła moje oczekiwania, chociaż została zrobiona nieco przypadkowo - dla odmiany, z tego co było w domu. Co prawda już kiedyś zrobiona salsa z brzoskwinią okazała się przepyszna - nie tylko do jedzenia z taco czy innymi potrawami meksykańskimi, ale po prostu jako sałatka. Salsa z mango jest chyba jeszcze lepsza. Orzeźwiająca w smaku, świetnie skomponowana smakowo z pomidorami i listkami kolendry. 


2 dojrzałe mango
150 g małych pomidorków (można też użyć zwykłych pomidorów)
2 łyżki czerwonej cebuli 
1 łyżka listków kolendry
sól do smaku

Cebulę drobniutko posiekać. Mango obrać i pokroić w kostkę. Pomidorki umyć i pokroić na ćwiartki. Jeśli używamy zwykłych pomidorów pokroić je na kawałki mniej więcej tej samej wielkości jak mango. Kolendrę zgrubnie posiekać. Wszystkie składniki włożyć do miski i wymieszać, doprawiając solą do smaku. 








Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment