March 15, 2015

Sernik na zimno z marakują (passion fruit)

Nawet nie pamiętam, kiedy pierwszy raz spróbowałam marakuję. Pamiętam natomiast, że zawsze mi smakowała i że zawsze podobała mi się jej nazwa. Nie wiedziałam wtedy, że to jedna z wielu nazw - oprócz nazwy marakuja, znana jest też pod nazwami passiflora, granadilla i męczennica jadalna. Po latach odkryłam marakuję na nowo - najpierw na Hawajach, gdzie piłam sok z niej zrobiony, w jogurtach Chobani, a także w Meksyku. Czas więc było wykorzystać marakuję w kuchni w różnych potrawach. Najprościej było zrobić sernik na zimno - nieco na wzór serników z mango. Marakuja wmieszana w masę serową doskonale się z nia skomponowała smakowo, zaś zrobiona na jej bazie kwaskowata galaretka balansowała słodką masę serową. Oczywiście idealne byłoby przystrojenie całości masą z marakui wraz z pestkami, ale można też spokojnie dekorować innymi owocami. 

Masa sernikowa
1 szklanka jogurtu waniliowego
1 szklanka śmietany kremówki (whipping cream)
7 oz przecieru z marakui* 
cukier do smaku
2-2.5 łyżki żelatyny
1/4 szklanki wody

Galaretka
7 oz- przecieru z marakui* 
1/2 szklanka soku z marakui (można zastąpić innym sokiem lub wodą)
6 łyżek cukru (lub więcej jeśli wolimy słodszą galaretkę)
1.5 łyżki żelatyny


Przygotować masę serową. Żelatynę wymeiszać z wrzącą wodą. Dodać przecier z marakui i podgrzewać w garnuszku na małym ogniu aż do rozpuszczenia się żelatyny. Osudzić do temperatury pokojowej i wymieszać z jogurtem i śmietaną. Dosłodzić do swojego smaku. Przelać do formy - ja użyłam fajansowej formy na tartę. Odstawić do lodówki do stężenia. 

Przygotować galaretkę. Do garnuszka wlać sok i przecier z marakui. Dodać żelatynę oraz dosłodzić do smaku. Podgrzewać aż do pełnego rozupszczenia się żelatyny i cukru. Ostudzić. 

Na stężoną masę serową delikatnie wylać galaretkę. Wstawić na 10 minut do lodówki by zaczęła tężeć. Wyłożyć owoce (truskawki, maliny, jeżyny, mango, jagody**) i ponownie wstawić do lodówki. Owoce nie muszą być przykryte galaretką - wystarczy, że są w niej tylko lekko zanurzone. 







* można kupić w sklepie La Superior w Bellevue, 900 160th Ave NE #7
** surowe kiwi lub ananas nie pozwolą galaretce stężeć. Kiwi lepiej dodać do dekoracji na samym końcu.  Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment