June 28, 2015

Sałatka z pomidorów, papryki i mozarelli

Łatwa w przygotowaniu i bardzo smaczna sałatka. Szczegółnie pyszna jest latem, gdy świeżych  pomidorów jest do wyboru, do koloru. Ja akurat używam produktów z Trader Joe's, ale spokojnie można je zastąpić podobnymi z innych sklepów. Właśnie w Trader Joe's w czasie jakiegoś demo zobaczyłam jak robiono tę sałatkę i postanowiłam ją wypróbować. Od tej pory wiele razy gościła na naszym stole. 


Małe pomidorki - jednokolorowe lub w różnych kolorach
Mozarella - użyłam marynowaną w oliwie z przyprawami z Trader Joe's
Papryka marynowana - grillowana
Bazylia - świeże listki
Oliwa z oliwek - wykorzystuję tą, w której była mozarella
Opcjonalnie - ocet balsamiczny

Pomidorki pokroić na pół. Mozarellę pokroić na małe kawałki - lub jeśli się używa takiej w kształcie małych kuleczek, to również na pół. Kilka listków bazylii pokroić na cienkie paseczki. Paprykę pokroić na mniejsze kawałki. 

Wszystkie składniki delikatnie wymieszać. Pokropić lekko oliwą - dosłownie odrobiną, bo sałatka ta nie powinna ociekać tłuszczem. Jeśli wolimy wersję nieco kwaśniejszą, to dodatkowo można użyć octu balsamicznego, choć według mnie papryka daje wystarczająco dużo kwaśności. 





Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment