February 17, 2016

Muffinki bananowe z orzechami

To najlepsze muffinki bananowe z orzechami jakie jadłam i robiłam. Są wilgotne i mocno bananowe. Do zrobienia muffinków należy wykorzystać dobrze dojrzałe banany. Użyłam więc dwóch bardzo dojrzałych - tych do miksowania, i dwóch nieco mniej dojrzałych - do rozgniecenia na kawałki. I właśnie te kawałki, obok pokruszonych orzechów, dodają muffinkom uroku. W czasie pieczenia po domu roznosi się kuszący zapach. Oczywiście najlepiej smakują z mlekiem - na śniadanie! Ale i z kawą są przepyszne. Są tak pyszne, że nie mogłam odpędzić od nich dzieci; jak łatwo się domyśleć, muffinki długo nie stały. :)

Zamiast muffinków, można z nich zrobić chlebek bananowy.




Porcja na 12 dużych muffinków
4 bardzo dojrzałe banany
szklanka ciemnego cukru (użyłam damerera)
2 jajka
170 g masła
1.5 łyżeczki sody oczyszczonej
2 szklanki mąki
1/2 szklanki pokruszonych orzechów
1 łyżka essencji waniliowej

Opcjonalnie
1/2 szklanki drobinek czekoladowych

Rozgrzać piekarnik do 375 F (170 C). Formę do muffinek wyłożyć papilotkami. Banany obrać. Masło rozpuścić. 2 banany zmiksować z cukrem na gładką masę. Pozostałe dwa banany zmiażdżyć widelcem i odstawić na bok. Do masy bananowej dodać masło, jajka i wanilię. Dobrze wymieszać, po czym dodać mąkę i sodę. Na samym końcu dodać orzechy i zmiażdżone banany oraz - jeśli używamy - drobinki czekoladowe. Całość szybko delikatnie wymieszać - nie mikserem, a szpatułką by nie rozdrobnić zbytnio bananów. 

Gotowym ciastem  wypełnić foremki muffinkowe - do pełna. Piec 25-30 minut, aż do suchego patyczka. 




Źródło: Food Network Print Friendly and PDF