May 21, 2018

Zupa ogórkowa ze świeżych ogórków

Pojawiły się pierwsze ogórki. Gruntowe, rzecz jasna, bo przecież świeże ogórki przez cały rok można dostać. Pierwsza porcja zakiszona, lada dzień, będą więc małosolne. A przy okazji spróbowałam zupy ze świeżych ogórków, o której tyle słyszałam i .... Choć nie jest zła, to jednak ogórkowa najlepsza jest na ogórkach kiszonych. Może to i kwestia przyzwyczajenia do nowego smaku. Zupa z talerzy zniknęła, ale jestem przekonana, że gdyby w domu był sok z ogórków, jestem przekonana że moja rodzina użyłaby go do dokwaszenia zupy.


2 łyżki masła
1/2 cebuli 
1 mały por lub część większego 
1 marchewka 
1 mała pietruszka 
kawałek selera - korzennego lub naciowego
4 ogórki gruntowe 
1.5 litra wywaru (drobiowego lub warzywnego) 
3- 4 kartofle - w zależności od wielkości
koperek 
80 ml śmietanki
sól, pieprz do smaku


Cebulę obrać i pokroić w kosteczkę; pora pokroić wzdłuż na ćwiartki, a następnie na cienkie plasterki.  Włożyć do garnka, dodać masło i zeszklić, uważając by nie przypalić. Marchewkę, pietruszkę i selera drobno pokroić lub zetrzeć na tarce o grubych oczkach.  Dodać do garnka do podsmażonej uprzednio cebuli z porem i mieszając smażyć przez około 2 minuty. Wlać wywar i zagotować. Dodać obrane i pokrojone w kostkę kartofle, doprawić solą i pieprze, po czym gotować przez około 15 minut, do miękkości kartofli. Ogórki obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Dodać do zupy i gotować przez ok. 5 minut. Doprawić śmietaną i koperkiem. 




Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment