March 02, 2022

Syrniki

Do syrników przymierzałam się wiele razy, zwłaszcza, że słyszałam o nich wiele ochów i achów. W końcu zrobiłam je i wcale nam nie smakowały tak bardzo. Rzekłabym, ze rozczarowały nas. Jednak, pod wpływem wydarzeń ostatnich dni, zdjęć znajomych pokazujących wspólne posiłki z uchodźcami, często gotowanymi przez panie z Ukrainy, postanowiłam popróbować kuchni ukraińskiej. Każde przeszukiwania potraw ukraińskich kończyły się barszczem na pierwszym miejscu i syrnikami na wysokiej pozycji. Postanowiłam, że spróbujemy więc raz jeszcze i .... Wyszły genialne!!! Z owocami, z konfiturą czy też posypane cukrem pudrem, były rewelacyjne. Delikatne i rozpływające się w ustach. Warte niejednej dokładki i powtórki w robieniu. Nie wiem co było przyczyną poprzedniej klapy, ale te na pewno pozostaną w naszym menu. 


1 lb / 450g białego sera twarogowego
2 jajka
50 g mąki
50 g kaszy manny
4 łyżki cukru waniliowego własnego wyrobu
olej do smażenia
mąka do obtaczania placuszków

Dodatki - konfitury, dżem, cukier puder, świeże owoce, syrop klonowy

W misce wymieszać twaróg, jajka, cukier, mąkę i mannę na jednolitą masę. Ponieważ ser nie jest mielony, mogą w niej być grudki.  Odstawić na ok. 20-30 minut, tak by kasza manna wchłonęła nieco wilgoci. To pozwoli nam naszykować wszelkie dodatki, takie jak świeże owoce. 

Na patelni rozgrzać olej. Łyżką stołową nabierać porcję masy, układać na talerzu z mąką i obtaczając je w mące formować placuszki. Tak przygotowane placuszki układać na patelni. Smażyć na złoty kolor na palniku o średniej mocy, tak by placuszki się nie przypaliły.  Podawać z ulubionymi dodatkami - konfiturą, dżemem, świeżymi owocami, a nawet syropem klonowym. Posypane cukrem pudrem smakują równie dobrze, jak te z dodatkami. 

Uwagi dodatkowe
  • Na syrniki nadaje się dowolny ser twarogowy, kupowany w polskich lub ukraińskich sklepach lub Whole Foods. Ten z pojemniczków jest nieco wilgotniejszy, ale równie dobry. 
  • Zgodnie z niektórymi przepisami zamiast mąki można dodać kaszę manną. Ja złączyłam przepisy i dałam mąkę z kaszą w równych proporcjach. Ale można spokojnie dodać tylko mąkę lub tylko kaszę.
  • Urok placuszków tkwi w ich delikatności, a to oznacza jak najmniej mąki/kaszy manny. Niestety przez to masa syrnikowa nie jest najłatwiejsza do formowania. Jednak warto oprzeć się chęci dosypywania mąki czy kaszy, bo im mniej mąki czy kaszy, tym syrniki są delikatniejsze.








Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment