April 25, 2016

Pulpeciki z indyka w sosie koperkowym

W poszukiwaniu nowych i lżejszych smaków, eksperymentalnie przygotowałam delikatne pulpeciki w sosie koperkowym. Do tej pory pulpety robiłam dusząc je, a nie gotując. Kilka razy jednak jadłam pulpety przygotowane właśnie przez gotowanie ich. Zmodyfikowałam nieco sposób gotowania, tak by nie tracić naturalnego smaku pulpetów - gotowałam je w małej, a nie w dużej ilości wody oraz z odrobiną tartych warzyw i koperku. 



450 g mięsa mielonego z indyka
3-4 łyżki bułki tartej
1 jajko
1 ząbek czosnku
1 mała lub 1/2 średniej cebuli
sól
pieprz

koperek
1 marchewka
1/4 selera w korzeniu
1 łyżka mąki pszennej

mąka pszenne do obtaczania


Przygotować sos - marchewkę i selera zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Zalać w rondlu 2 szklankami wody. Doprowadzić do wrzenia. 

Cebulę drobniuteńko posiekać, a czosnek przepuścic przez praskę. Dodać do mięsa. Dodać jajko, bułkę oraz sól i pieprz do smaku. Wyrobić na jednolitą masę. Formować średniej wielkości kulki, obtaczać w mące i obsmażać na patelni. Obsmażone pulpeciki przekładać do gotującego się sosu. Dusić ok. 20 minut na małym palniku. 

Dodać posiekany koperek - tak naprawdę jego ilość zależy i od aromatyczności koperku, i od tego jak dużo my sami chcemy go mieć w naszym sosie. Zagęścić sos łyżką mąki rozrobioną z odrobiną wody. Całość zagotować.







Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment