March 27, 2020

Szyszki z kaszy jaglanej i krówek

Obok bloku czekoladowego, w domach w kryzysowej Polsce lat osiemdziesiątych pojawiały się jeszcze szyszki z ryżu dmuchanego. Właściwie to nie wiem jakim sposobem, bo gdy słodycze były na kartki, każdy kawałek czekolady czy cukierka był pod specjalną ochroną. Cukier też. Ale widać jakoś sobie radzono. Mnie te szyszki kojarzą się z super miłą mamą mojej koleżanki Klaudii, która poczęstowała nas nimi. Bardzo mi smakowały i żałowałam, że u mnie w domu nie ma takich luksusów. 😉  W domu miałam co prawda nie ryż preparowany, a kaszę jaglaną. A w czasach nakazu siedzenia w domu nie ma co wybrzydzać, tylko gotować z tego co mamy w domu. Zupełnie jednak to nie przeszkadzało, by stworzyć takie oto kuleczki i szyszki na przekąski. Może nie były najzdrowsze, ale niewątpliwie smaczne. Do gorzkiej kawy czy herbaty idealne. 

300 g krówek - można zastąpić masą krówkową - gotową lub zrobioną samemu
100 g masła
80 g preparowanej kaszy jaglanej
1 łyżka kakao

W garnku rozpuścić masło i krówki, cały czas mieszając i uważając by się nie przypaliły. Pod koniec gotowania dodać kakao i dobrze wymieszać. Następnie wsypać kaszę jaglaną; szybko, ale dokładnie wymieszać wszystkie składniki. Z ciepłej masy szybko formować kuleczki wielkości orzecha włoskiego lub szyszki i odkładać do ostygnięcia na papierze płaskim talerzu czy tacy. 










Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment