April 16, 2014

Mazurek

Co roku obiecywałam sobie zrobić mazurki i co roku jedynie dzieci je robią. I to nawet nie moje dzieci, a moi uczniowie. 😉 To znaczy dla nas, robią moje, a moi uczniowie robią dla siebie. I w sumie dobrze, bo najprostsze mazurki są idealne dla dzieci do dekorowania. Na lekcji przed świętami,  z moją klasą robimy mazurki - ja szykuję dla dzieci spody z mojego sprawdzonego przepisu na babeczki, tarty i quiche i przynoszę potrzebne do dekoracji składniki - nutellę, masę krówkową, bakalie, cukierki - a dzieci to potem wykorzystują robiąc mazurki według swego upodobania. Jest z tym cała masa radości, bo nikt nikogo nie krytykuje, nutelli, którą praktycznie wszyscy uwielbiają jest w bród.  Co ciekawe, każdego roku, niezależnie od grupy dzieci powtarza się ta sama historia - dekorowanie przynajmniej jednego mazurka zaczyna się od układania wzorku, a kończy wielką cukrową abstrakcją. Tego dnia, na tej części lekcji jest nie tylko słodko, ale i wesoło. Nic więc dziwnego, że na ten dzień w szkole, moja klasa zawsze czeka.
Ciasto
2 żółtka
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 pałki/330 g masła
2 szklanki mąki pszennej
2 szklanki mąki krupczatki
2-3 łyżki gęstej śmietany
1 szklanka cukru


Nadzienie i dekoracja

nutella
krem pistacjowy
masa czekoladowa z ganache
lukier
M&Mki - zwykłe lub z orzeszkami
migdały
orzechy
rodzynki
morele suszone
cokolwiek podsunie nam wyobraźnia

Z podanych składników zagnieść ciasto. Zawinąć w folię i wstawić do lodówki na 1 godzinę. Ciastem cienko (ciasto rośnie!)  wylepić płaską formę, w której będziemy piec mazurki. Piec w temp. 370F ok. 15 minut lub aż ciasto zrobi się jasno brązowe. 

Spód ostudzić. Posmarować nutellą lub masą krówkową, po czym udekorować jak tylko podsunie nam wyobraźnia. 

Uwagi dodatkowe
  • Mąkę krupczatkę spokojnie można zastąpić zwykłą mąką, mąką pszenną razową (whole wheat flour) lub mąką razową do ciast (Pastry flour whole wheat)

Pierwszy mazurek Julci

Mazurki moich uczniów








Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment