October 09, 2014

Ciasto bananowe, czyli banana bread po raz kolejny

To chyba najlepszy przepis na ciasto bananowe, zwane potocznie chlebkiem bananowym. I idealny sposób na zagospodarowanie bananów, na które nikt już nie chce patrzeć, ani tym bardziej jeść. A prawda jest taka, że im bardziej rozkłapciane są banany, tym lepsze. Moje były tak dojrzałe, że ciężko było je obrać ze skórki - praktycznie wyciskałam je z niej niczym z tubki. Kiedy zorientowałam się w jakim są stanie, miałam moment zawahania czy w ogóle nadają się do czegokolwiek. Jak widać niepotrzebnie. 

5 bardzo dojrzałych bananów
4 oz/115 g masła
2 jajka
1 szklanka cukru
1.5 łyżeczki sody
szczypta soli
1 łyżeczka wanilii
2.5 szklanki mąki

Opcjonalnie - rodzynki, orzechy, pokruszona czekolada (chocolate chips)

Piekarnik rozgrzać do 350 F /175 C. 

Banany zmiksować z rozpuszczonym masłem i cukrem. Dodać rozbełtane jajka, sól, sodę i wanilię. Na koniec wsypać mąkę i całość dobrze wymieszać. Jeśli dodajemy do ciasta rodzynki, orzechy czy kawałki czekolady, należy to zrobić właśnie teraz i ostatni raz wszystko dobrze wymieszać.

Ciasto wylać do natłuszczonej formy. Piec około godziny - do tzw. suchego patyczka. Dobrze jest sprawdzić po około 45-50 minutach i dłużej dopiekać w razie potrzeby. 







Źródło: Simply recipes

Print Friendly and PDF