October 04, 2014

Ciasto czekoladowo-migdałowe z gruszkami

W poszukiwaniu ciekawego ciasta jesiennego, ale nie z jabłkami, trafiłam na przepis na ciasto bardzo czekoladowo-migdałowe z gruszkami umieszczony na blogu Moje wypieki. Nie zraził mnie fakt, iż nie miałam wszystkich potrzebnych składników - w końcu od czego jest wyobraźnia. 

Ciasto jest ciekawe, choć wedłum mnie dość ciężkie. Może nie tak jak brownies, ale na tyle, by zasycić się jednym kawałkiem. 

Ciasto
5 -6 dojrzałych, jędrnych gruszek
150 g gorzkiej czekolady 
50 ml likieru migdałowego Amaretto (można zastąpić innym likierem lub nawet wodą)
120 g masła 
120 g cukru 
4 jajka 
100 g zmielonych migdałów 
20 g mąki pszennej 
1 łyżka kakao 
1/2łyżeczki proszku do pieczenia
opcjonalnie - 1 łyżeczka esencji migdałowej

Polewa
50 ml likieru migdałowego, orzechowego lub czekoladowego
150 g gorzkiej czekolady
100 ml śmietany



Gruszki obrać, zostawiając ogonki. Delikatnie usunąć gniazda nasienne. Wyrównać spód, tak by gruszki mogły stać. 

Do rondelka wlać likier i dodać czekoladę pokruszoną na kawałki. Rozpuścić nad parą lub na delikatnie grzejącym palniku. Masło zmiksować z cukrem. Dodawać po jednym jajku, mąkę, zmielone migdały, proszek do pieczenia, kakao, a na końcu rozpuszczoną czekoladę i esencję miogdaową. Dobrze wymieszać. 

Dno tortownicy wyłożyć papierem, a boki lekko nasmarować tłuszczem. Wylać ciasto, a następnie wkładać w nie gruszki, tak by stały dość blisko siebie, tworząc koło. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 370F i piec około 45 minut do tzw. patyczka. Wyjąć z piekarnika i ostudzić.

Likier i śmietanę wolno podgrzewać wraz z rozdrobioną czekoladą aż do uzyskania gładkiej polewy. Ostudzone ciasto polać polewą. 

Ciasto kroić na kawałki tak, by w każdym znalazła się gruszka. Podawać samo lub z lodami waniliowymi. 








Inspiracja: Moje wypieki Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment