January 26, 2015

Pobrudzone krewetki

To kolejny przykład, że krewetki mogą być bardzo smakowite i ciekawie podane na ciepło. Oczywiście, tak naprawdę wcale nie są pobrudzone. Jednak dodatek ziół sprawia iż takie sprawiają wrażenie. Są bardzo smaczne i szybko się je robi. 
Ponieważ niespecjalnie przepadam za piwem, nieco obawiałam się, iż będzie ono zbyt wyczuwalne w sosie. Ale nie - ani ja, ani dzieci nie miały podstaw do narzekania. A resztka krewetek, jaka została po obiedzie, zniknęła w tajemniczych okolicznościach zanim zdążyłam ją schować do lodówki. Według mnie to tylko dowód na to, że smakowały. 

2 lb surowych krewetek oczyszczonych z ogonów 
2-3 łyżki oleju 
5 ząbków czosnku 
1 łyżka oregano 
1 łyżka bazylii 
1 łyżka tymianku 
1/2 papryczek czerwonych 
1/2 szklanki piwa jasnego (użyłam piwo Żywiec) 
pieprz Cayenne i sól do smaku 

Krewetki umyć i osuszyć. Czosnek dość grubo poszatkować. Na patelni rozgrzać olej i przesmażyć na nim czosnek. Dodać zioła, a następnie krewetki. Cały czas mieszając smażyć je tak długo aż nabiorą różowego koloru. Dolać piwo i całość smażyć jeszcze około 2 minut.






Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment