January 24, 2015

Limonkowy rosół z kurczaka z awokado

Zimą nachodzi mnie ochota na próbowanie nowych zup. Nic bowiem tak dobrze nie rozgrzewa jak talerz gorącej zupy. 

Choć nie jestem specjalną wielbicielką rosołu, bo według mnie to nieskończona zupa, to jednak ta wersja bardzo mi przypadła do gustu - pewnie dlatego, że od dziecka bardzo lubiłam zupę cytrynową, którą robiła Babcia. A zakwaszenie limonką sprawia, iż rosół ten, choć inny w smaku, właśnie tę zupę przypomina. 

1 1/2 lb kurczaka bez kości i skóry
1 łyżka oliwy z oliwek (użyłam oliwy z awokado)
1 papryczka jalapeño bez pestek (chyba że chcemy zaostrzyć zupę
4 ząbki czosnku
2 pomidory Roma
1/2 łyżeczki kminu rzymskiego
1/2 szklanku posiekanej natki kolendry (cilantro)
3 łyżki soku z limonek
awokado - 1/2 na osobę
chipsy kukurydziane
tarty ser
sól i pieprz do smaku

Opcjonalnie - śmietana

Pomidory wparzyć, obrać ze skórki, wypestkować i drobno pokroić. Na oliwie poddusić papryczkę jalapeño. Pod koniec duszenia dodać zmiażdzony w prasce czosnek. Dodać pomidory i chwilę dusić. Doprawić kminem.


Kurczaka pokroić na mniejsze kawałeczki i dodać do podduszonej papryki i pomidorów. Obsmażyć ze wszystkich stron, po czym zalać 8 szklankami wody. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Gotować, aż mieso zmięknie. Pod koniec gotowania dodać sok z limonki i bardzo drobno posiekaną natkę. Zagotować i podawać z pokrojonym w kostkę awokado. Jako dodatki podać chipsy, śmietanę i tarty ser. 
Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment