August 09, 2013

Najłatwiejsze ciasto

Nie ma chyba ciasta łatwiejszego do zrobienia. Jest niczym to słynne najłatwiejsze ciasto w świecie z piosenki śpiewanej dawno temu przez "Fasolki", a potem przez wiele zespołów dziecięcych. I też się "nic a nic się go nie gniecie", tylko miesza  składniki, dodaje owoce jakie tylko mamy pod ręką i voila! Jest ciasto! Ten przepis dostałam od cioci Jagody. W zasadzie to dawała go mojej mamie, która wcale się nie kwapiła ani do zanotowania go, ani do pieczenia tego ciasta. Stałam obok i przyglądałam się tej scence rodzajowej, niczym z komedii - ciocia zawzięcie podaje składniki i tłumaczy jak zrobić ciasto, a mama jej odkrzykuje by dała jej spokój, że ona żadnych ciast nie będzie piekła, skąd ona w czasach kartek ma wziąć cukier na ciasto, i takie tam różne. A że przepis jest bajecznie prosty, jak to ujęła ciocia, zapamiętałam składniki, zapisałam je w moim kuchennym zeszycie i kiedyś upiekłam je. Okazało się, że ciasto przypadło wszystkim do gustu. Od tej pory na stałe zagościło u nas w domu, i nawet mama tak początkowo mu niechętna, przyznała, że jest dobre i super proste w robieniu. Ciasto robi się tak szybko, że robiłam je wiele razy w ostatniej chwili lub wręcz wtedy, gdy wpadali niezapowiedziani goście. Z czasem tylko zmniejszyłam nieco ilośc cukru, bo choć przestał być on na kartki, to mnie zmienił się smak. 

4 jajka
1 szklanka mąki
1 szklanka cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
4 łyżki oleju
owoce 

Opcjonalnie

Cukier puder do posypania

W misce dokładnie wymieszać wszystkie składniki. Nie warto nawet używać miksera, bo więcej czasu zejdzie się na składanie i mycie go. Wystarczy zwykła rózga kuchenna. Wylać ciasto do natłuszczonej formy i powtykać owoce - dużo owoców, bo ciasto zawsze ładnie wyrasta. Jakie owoce? Wszelkie - jabłka, maliny, jeżyny, jagody, brzoskwinie, morele, czereśnie, truskawki. Co komu przyjedzie na myśl Wstawić do piekarnika nagrzanego do 350 F(175 C) i piec do suchego patyczka wetkniętego w ciasto, czyli ok. 40 minut. Posypać cukrem pudrem po wierzchu, choć nie jest to konieczne. 








Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment